tisdag 19 april 2011

Påsken närmar sig med stormsteg...

Ja, denna påsk firar vi i vår stuga och det blir skönt med bastubad och att kanske bidra med att hjälpa  våren lite grann.
Utöver detta blir det att förbereda för mina uppdrag efter påsk. Två veckor i det entreprenöriella lärandets/förhållningssättets tecken. Jag kommer att arbeta söderut i en kommun och med tre olika grupper. Jag ser verkligen fram emot detta jobb, att få möta en lite ny målgrupp och med en spännande blandning av människor från olika verksamhetsområden. Vanligtvis ger dessa blandgrupper intressanta samtal och många uppfattar det som mycket givande att få prata med andra yrkesgrupper. Det entreprenöriella  lärandet börjar verkligen att slå rot i många verksamheter. Intresset för det entreprenöriella lärandet har ökat avsevärt under de senaste två åren. Under 2010/11 har många genomgått kurser över hela landet. Jag har fått möjligheten att vara med som genomförare i ett antal av dessa. Några kurser på uppdrag av Skolverket, några på uppdrag av Luleå tekniska universitet och några har jag gett själv. Fler kurser blir det, gå in på Skolverkets hemsida, där har Skolverket utlyst fler kursomgångar som kommer att ges över landet till hösten. Själv kommer jag att vara involverad i Luleå, Göteborg, Örebro och Stockholm. Luleå tekniska universitet ger också poäng kurser i detta. Vi ses väl!!!!
GLAD PÅSK!